TEFERRUAT (Bölüm 4)

Selamınaleykum:)Sende hantallaştığını farkındasın. Belki bunu umursamıyor, belki de üzülüyorsun , bilemem. Tabi ki benim senin adına duam üzülmemen olur cancağızım nihayetinde geçici bir zaman dilimi. Çıkartabildiğin kadar keyfini çıkarman çok önemli (zira gerçekten özlüyor insan o mukaddes
ayları ). Neyse gelelim konumuza aslında hafiften bir giriş yapmış olsam da baştan özetlemekte fayda var. Şunu da belirteyim ne doktorum ne başka bir sağlık uzmanı sadece tecrübelerin en kıdemli yerinden, tam zirvesinden aşağı bakmaktayım ALLAHIN İZNİYLE !!!ANNELİK ZİRVESİ!!! . Asla bir fazlam yok ne de eksiğim ! Herkes kendince anne, kendine göre anne ! Hiç doğurmamış olanlar ve bir evlat özlemi çeken kardeşler siz de annesiniz. Bu makama doğuran gelmiyor cancağızım. Kalbinde o merhameti besleyip büyüten geliyor bana kalırsa . Hele bir de biyolojik olarak doğum yapmamış, lakin yeryüzünde günahsız bir bebeğin sorumluluğunu üstlenip, ona annelik yapan kardeşim. Sen var ya zirveyi çatlatırsın yüreğindeki ateşle! ALLAH VERSİN MÜKAFATINI EMİ CENNETİN EN GÜZEL YERİNDE İNŞALLAH 🙂 Yani bu konuya girmemdeki amaç : “amannnn iyi ki bir annesiniz yaaa :/ yazın tabiii ,anne olmasaydınız ne yapacaktınızzzzz ya da anne olmamak bizim suçumuz mu “? (HAŞA!!!) gibi serzenişleri uzak tutma amaçlı dokundum bu konuya da . Çünkü isteyip de biyolojik olarak anne olmayanlar baş tacı bunu bilsinler istedim 🙂 Diğer yandan ALLAH hayırlı ömür nasip etsin evlatlara ve annelerine, fakat anne olanların şu dünya saatince ne kadar anne kalacağı meçhul yani !!! böbürlenmeye hiç mahal yok (HAŞA!!!) EVETTTT Sahiden farkında olmalıyız bazı halleri geçecek , güzelleşecek ya da dağınık kalacak yani. Mesela gebeliğin ilk aylarında uyandığımda yüzümde daha çok hatta sadece yanaklarımda olan kırmızı kırmızı benekleri hatırlıyorum da 🙂 ilk önceleri korksam da araştırıp baktığımda gebelikten kaynaklandığını ve günün ilerleyen saatlerine doğru geçeceğini öğrenince rahatlamıştım 🙂 Kendimi öyle görmek bir süre sonra hoşuma bile gitmeye başlamıştı ya sahiden 🙂 Kilo meselesine hiç girmeyim mi acep 🙂 Benim gibi kilolu olarak hamileliğe başlayanlar hatta hayatının her bölümünde kilolu olmuş olup “ya ben bide hamile olsam yandım kim bilir kaç kilo olurum yaaaa” diye kendini yiyenler gelin bir şey anlatıyorum:) Biz plan yaparken kader gülermiş ya tamda o hesap işte. Ben hamilelikte çok kilo alırım kesinnn! (demiştim) Çok şükür ekmekten tiksindim ve yoğun olarak meyve aşermiş bir hamileydim sanırım hayatımda ilk kez yani annemin hayat koçluğu dışındaki kendi tercihlerim hep sağlıksız beslenme üzerine kurulu olduğu için evet ilk defa doğru beslenmiştim . Sorun şuydu ki kilo alamıyordum! 3 doktor kontrolüne gittiğim için hepsinin söylediği artık kilo almam gerektiğiydi 🙂 her kontrolde bunu tekrar tekrar söylüyorlardı. Benimde zorlamamla zar zor 10 kilo alabildim.Aslında 10 kilo bizim ülkemiz açısından gayet normal zira bize Türkiye de 12 kiloya kadar normal deseler de bu olay yurtdışınkda 16 kilo 🙂 Neyse aldığım kilo gayet iyi normal yani aslında 8 kilo hatta 7 kiloyla bitirebilirdim lakin 9 ay değil 9 buçuk ayda doğum yapıp son 3 ayımı bebeğimle strese bağlı bazı rahatsızlıklar atlatmamı saymazsak… Velhasılkelam bana kalırsa eğer bir sağlık probleminiz yoksa Allah ın izniyle Onun rızası için türlü türlü zahmetle taşıdığınız mucize, evet size sarkan bir cilt ,çatır çatır çatlayan bir göbek, doğum için (gerekmişse) bir ton dikiş efendime söyleyeyim doğumdan sonrası için bir lohusa sıtması vs bir dünya cefa olarak görünebilir . Ama güzel Rabbim öyle de böylede benim gibi kilo vermek adına hiçbir şey yapmasanız da o yükü en geç tam 1 sene içinde hamile kaldığınız ilk kiloya sizi geri döndürüyor. Bu konuda emzirmekte bir hayli önemli . Hatta en önemlisi diyebiliriz . Evet cancağızım konu biraz dağınık dursa da işin özü Korkma hamilelik ve sonrası için belki en son kafaya takacağın mevzu kilo olacak Kendin ve bebeğin için önce kafanı topla sağlığına dikkat et ANNENİN sözünü kalbinin üstüne koy dilinden ve günlük yaşantından ALLAHI bir nefes olsun unutma. ALLAH NASİP EDERSE diğer yazımda görüşmek üzere ALLAHIN SELAMI ÜZERİNİZE OLSUN 🙂




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.